ПІП
|
Капліна Тетяна Сергіївна
|
Пошта
|
taniashadrina7@gmail.com
|
Місце роботи
|
м. Запоріжжя, ЗОШ № 30 (асистент вчителя у 3А класі, вчитель англійської мови) (працювала у ЗОШ № 69 вчителем англійської мови 1-6 класи)
|
Педагогічний стаж
|
з 2013 р по 2017 р. Потім з 2020 р...
|
Освіта
| Михайлівське професійне училище № 52, Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького
|
Спеціальність
| "Оператор комп'ютерного набору" "Вчитель української мови та літератури. Вчитель англійської мови". |
Категорія
|
Спеціаліст
|
Тема досвіду: «Використання новітніх шляхів та сучасних методів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови в умовах Нової української школи»
Вступ
Мені
здається, сила дії уроку... цілком залежить...
саме
від особистості самого вчителя,
від
його персональної чарівності,
оригінальності
його характеру, від виразності й цікавості
його
поведінки в класі.
М. Шагінян
Мета роботи: показати доцільність використання новітніх шляхів і методів
активізації пізнавальної діяльності учнів під час вивчення англійської мови в
умовах Нової української школи.
Завдання:
ü підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови;
ü учні навчаються працювати у парах, у групах;
ü формування ключових компетентностей;
ü розвиток мовленнєвих, комунікативних навичок;
ü розвиток творчих здібностей учнів.
Актуальність
роботи
Однією з важливих проблем для педагогічної
практики є питання урізноманітнення навчального процесу, розширення сфери
інтересів учнів та активізації їх пізнавальної діяльності у концепції Нової
української школи. Для сучасного учня існує багато різних джерел, з яких можна
отримати інформацію. Щоб у дітей не зникло бажання вивчати англійську мову у
школі – їх треба зацікавити. Активізувати пізнавальну діяльність учнів можна за
допомогою гри, дидактичного матеріалу, Інтернету, інформаційних технологій.
Враховуючи соціокультурні вимоги
сьогодення наша освіта повинна мати особистісно-орієнтоване та гуманістичне
спрямування. Одним із важливих завдань вчителя
є створення творчої атмосфери у класі.
Існує багато підходів науковців щодо
процесу активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці англійської мови.
Багато з них відзначають такі складники пізнавальної діяльності, як урахування
психічних якостей дитини (творча уява, емоційне сприйняття), інструмент подачі
матеріалу (метод, форма), а також мотивація (потреба в пізнанні).
Одним
із завдань сучасного вчителя Нової української школи є пошук та використання
різноманітних принципів, нових технологій навчання, орієнтованих на розвиток
пізнавальної діяльності учнів. Якщо розглядати інструментальний комплекс,
пов'язаний з розвитком пізнавальної активності дітей, то можна виділити деякі
форми та методи навчання. На своїх уроках я використовую інформаційні
технології, проектну діяльність та Інтернет-ресурси. Все це забезпечує
індивідуалізацію та диференційоване навчання. Спираючись на проект Ради Європи
«Сучасні мови», де говориться про підвищення ефективності навчання іноземної
мови, можна виділити важливі методи активізації пізнавальної діяльності учнів:
- метод проекту;
- рольові ігри;
- дискусія;
- використання
мультимедійних (комп’ютерних)
технологій.
Щоб у дітей
виникало бажання вчити іноземну мову, я намагаюся подавати матеріал у цікавій
та зрозумілій формі, з використанням презентацій, малюнків, схем та
комп’ютерних технологій.
На своїх уроках я постійно використовую ігрові
форми роботи як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. Під
час гри виявляються здібності молодшого школяра. Дітям подобається розігрувати
діалог «Знайомство» з використанням лялькового театру (Додаток 1). Використання
лексичних та граматичних ігор (Додатки 2, 7) є успішним початком навчання
іноземної мови.
Працюючи з молодшими школярами, я
переконалася, що ігрові моменти, використання презентацій, фізкультхвилинок та
різноманітної наочності є найкращими методами роботи, що спияють активізації
пізнавальної діяльності учнів. Для
вдосконалення фонетичних навичок молодших школярів я використовую такі ігри,
як: «Хто зник?», «Назви слово» (з використанням м’яча), «Хто швидше?» (командне змагання).
Сучасним вчителям, які працюють в Новій
українській школі, потрібно постійно урізноманітнювати навчальну діяльність
учнів. Це необхідно для підвищення їх зацікавленості до вивчення англійської
мови. Тому на своїх уроках я використовую різні види роботи та методи
активізації пізнавальної діяльності учнів. Метод міні-проекту допомагає учням
висловити свої думки, запам’ятати нові лексичні одиниці, використати свої
творчі здібності. (Додаток 5). Не менш важливою формою роботи на уроках
англійської мови є групова та парна діяльність. (Додатки 3, 4).
На
своїх уроках я використовую інтерактивні технології навчання, за допомогою яких
можна мотивувати учнів до роботи на уроці. Все це збільшує навчальну продуктивність
школярів. В методиці є 300 інтерактивних технік, які можна використовувати на
уроках. Я віддаю перевагу таким варіантам, як «акваріум», «мікрофон»,
«асоціативний кущ» та «мозковий штурм». Такі технології доречні у будь-якому
класі.
Самостійна робота має велике значення під час формування пізнавальної
активності школярів. Виконуючі завдання, учні показують свої знання, навички та
розкривають пошукову діяльність. В залежності від того, яка мета у самостійної
роботи, я пропоную своїм учням такі форми роботи, як використання карток або
підручника. Групова форма роботи є не менш важливою у моїй навчальній
діяльності. Учні, працюючи у групах, виявляють зацікавленість, проявляють
взаємодопомогу та організаторські здібності. (Додаток 4). При цьому найслабші діти
відчувають підтримку однокласників, почуваються вільніше та впевненіше. Вони
беруть участь у роботі всієї групи.
Покращує пізнавальну активність учнів
диференційоване навчання. Я даю дітям завдання різної складності. Слабші учні
спочатку вибирають менш складні завдання, але з часом їм доводиться все більше
працювати, щоб не відставати від сильних. Також організовую роботу учнів у
групах різного рівня. У повсякденній роботі використовую цікаві логічні вправи,
вірші, пісні, ігри. Не менш цікавими є вікторини та інтелектуальні змагання
різної складності. Все це сприяє розвитку комунікативних навичок, вільного
володіння іноземною мовою та викликає інтерес до предмета.
Нині важливу роль відіграють ігрові
технології навчання – сучасний і загальновизнаний засіб удосконалення
навчально-пізнавальної діяльності учнів. Мотив гри сприяє створенню додаткових
умов для активної інтелектуальної діяльності учнів, підвищує концентрацію
уваги, наполегливість, працездатність, створює додаткові умови для відчуття
досягнутості, задоволення та командної роботи.
Не уявляю активізацію пізнавальної діяльності
учнів без постійної активізації учнівської уваги. Недостатня увага заважає
учням повноцінно брати участь у груповій роботі на уроці, призводить до
поганого розуміння навчального матеріалу та погіршення пам’яті. Активізую
колективну та індивідуальну увагу учнів за допомогою таких прийомів, як метод
евристичної бесіди, використання дидактичних засобів (наочних чи логічних схем
тощо), самостійних завдань, що активізують увагу учнів (наприклад, закінчити речення,
виконання подібного завдання) та порівняти результат своїх дій із зразком.
Сюди входить і використання дидактичного
матеріалу у вигляді карток, що містять індивідуальні завдання для учнів.
Дидактична мета цих завдань може бути різною, але вони завжди є засобом
активізації уваги. Для учнів з недостатнім вмінням керувати увагою готую
завдання з карткою-зразком.
Поліпшенню
пізнавальної діяльності учнів також служить персональний комп’ютер на уроці.
Включення комп’ютерних технологій на різних етапаї навчання сприяє реалізації
основного принципу особистісно-орієнтованого підходу в навчанні – принципу
діяльності. Суть цього принципу полягає в тому, щоб заохочувати учнів до участі
в навчальній діяльності, що дає можливості для розвитку особистості,
самовираженню та самонавчанню.
Використовуючи
активні методи навчання, школярі почали краще аналізувати набуті навички,
порівнювати їх, виділяти найважливіші, вміло використовувати набуті навички на
практиці та набуті комунікативні навички. Зростає інтерес учнів до знань,
зростає самооцінка. Тому я впевнений, що майбутнє за активними методами
навчання.
Основними ідеями мого підходу до роботи
є: інтерес учнів до навчальних матеріалів та процесу їх освоєння, а також
раціоналізація навчальної діяльності учнів. Я реалізую ці ідеї, використовуючи
словесні, наочні, практичні та проблемні методи дослідження. Необхідними
умовами формування пізнавального інтересу учнів є:
-
створювати такі
ситуації, у яких учням необхідно розуміти одне одного, приймати рішення,
відстоювати свою думку;
-
вивести навчальний
процес на оптимальний рівень розвитку учнів.
Дітям
необхідно навчитися узагальнювати, знаходити закономірності, аналізувати,
вказувати, логічно відповідати. Ці способи пізнавальної діяльності дозволяють
швидко використовувати отримані знання у різних умовах.
Висновки
Ефективне навчання англійської мови
неможливе без пошуку нових шляхів удосконалення пізнавальної діяльності учнів.
Учні повинні не тільки освоїти навчальну програму, а й навчитися спостерігати
за предметами, явищами, процесами, порівнювати їх, виявляти зв’язок між
поняттями, вчитися міркувати, обґрунтовувати свої висновки.
Нові методи і способи активізації
пізнавальної діяльності учнів під час уроків англійської є освітню систему, у
якій учні набувають знання й уміння у процесі планування і виконання поетапно
складних практичних завдань.
Під час активної роботи в дітей
посилюються почуття колективізму, співпереживання, взаємодопомоги. Учні
розвивають навички пошуку необхідної інформації у підручниках, друкованих виданнях,
телевізійних програмах, Інтернеті. Мій успіх у роботі визначають впевненість у
дитині, вміння вчасно помічати її найменші здобутки.
Список використаних джерел
1. Концепція нової української школи.
2. Концепція загальної
середньої освіти. Нормативно-правове забезпечення освіти.У 4 ч.-Харків: Видав.
«Основа», 2004,-Ч.1-144 с.
3. Методичні
рекомендації про викладання іноземної мови у 2021/2022
навчальному році.
4. Журнал «Англійська
мова», №1, 2008р.
5. Сучасний урок. Інтерактивні технології
навчання..:Науково-метод. зб. – К: А. С.
К. , 2006.-191 с.
6. Проектна діяльність
у школі : -К: «Шкільний світ», 2007. –127с.
Конспект
уроку з англійської мови у 1 класі
Тема: Домашні улюбленці. Кольори.
Мета:
· Закріпити вивчений
матеріал з теми.
· Удосконалювати
навички аудіювання і мовлення.
· Повторити й
активізувати лексичний матеріал теми.
· Розвивати активізацію
пізнавальної діяльності, комунікативні здібності учнів.
· Виховувати культуру
спілкування.
Тип уроку: закріплення знань.
Форми роботи: індивідуальна, групова, фронтальна.
Обладнання: підручник, комп’ютер, картки, іграшки, м’яч.
ХІД УРОКУ
ПІДГОТОВКА ДО
СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1.
Привітання. Уведення в іншомовну
атмосферу.
Т: Hello,
children!
Ps: Hello!
Пісня «Hello». https://youtu.be/tVlcKp3bWH8?t=2
Робота у парах.
Діалог «Привітання, знайомство».
Учні, тримаючи у
руках іграшки, за допомогою яких розігрують діалог:
Учень1: Hello. What is your name?
Учень2: Hello. I am Ann. What is your name?
Учень1: I am Tom. Nice to meet you!
Учень2: Nice to meet you!
Учень1: Good bye.
Учень2: Good bye. (Додаток 1)
II.
Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
Вчитель: Сьогодні ми з вами згадаємо
назви домашніх улюбленців та кольори англійською мовою, будемо виконувати
цікаві завдання та грати в ігри. Чого б ви хотіли навчитися на уроці?
Перевірка готовності до уроку
Are you ready for the lesson?
Show me a book/ a pen/ a pencil.
Діти, в мене є знайома, це кішка Джесі
(вчитель показує дітям малюнок кішки). Вона прийшла до нас на урок, щоб
подивитися, як ви знаєте англійську мову. В неї є цікава історія, яку вона хоче
вам розповісти. Коли вона буде називати звуки, ми будемо їх повторювати.
Фонетична
зарядка
Кішці Джесі було дуже сумно [u], [u],
[u]. Але раптом вона подумала, що потрібно запросити гостей і
стане веселіше. Але до приходу гостей треба було прибрати квартиру і
вона дуже старанно почала мити вікна [∫], [∫],
[∫]. Потім почала піднімати
стільці на стіл, щоб прибрати підлогу, і стільці загрохотали [d], [d], [d].
Прибираючи Джесі зовсім забула, що
поставила чайник, який почав кипіти та
пихтіти [p], [p], [p].
Тут і прийшли гості і кішка Джесі до
них весело посміхнулася [i: ], [i: ], [i: ]
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
УРОКУ
Повторення назви кольорів (використання плакат на дошці). Учні повторюють кольори
за вчителем, а потім самостійно називають колір та показують його.
Завдання «Назви
колір». Вчитель читає вірш про кольори,
а учні повинні вгадати, про який колір йде мова.
Небо чисте я люблю,
Воно має колір – blue.
Колір лісу і долин
Означає слово – green.
Колір звірів і мишей
По-англійськи буде – grey.
Знаємо насамперед:
Колір мака буде – red.
Мандарин з лимоном поруч
Має дивний колір – orange.
Гра з м’ячем.
Вчитель: Я вам кидаю
м’яч, називаючи тварину або колір англійською мовою. Ви кидаєте м’яч назад і
називаєте тварину або колір.
Закріплення вивчених слів. Завдання «Whо is missing?»
А) Вчитель:
Наступне завдання підготувала нам Джесі. Воно називається «Whо is missing?» («Хто зник?»)
Вчитель: на
дошці розміщені малюнки, на яких зображені домашні тваринки, коли я скажу
«Close your eyes!». Ви заплющите очі, а я приберу один малюнок. І коли я
скажу «Open your eyes! », ви відкриєте очі і назвете англійською мовою
тваринку, зображення якої зникло з дошки. Але спочатку давайте пригадаємо, як
англійською мовою називаються всі
домашні улюбленці, зображені на малюнках. Спочатку повторіть за мною
(вчитель показує на картинки та називає): а parrot, а cat, а puppy, а hamster,
а dog, а rabbit, а mouse, а goldfish, а kitten. А зараз самі спробуйте
пригадати назви тваринок англійською мовою. (вчитель вказує на малюнки, а
діти називають тварин). Отже, уважно
слухайте.
Close your
eyes! (діти заплющують очі), вчитель прибирає малюнок хом’яка.
Вчитель: Open
your eyes! Whо is missing? Хто зник?
Діти : а hamster.
Вчитель: Open
your eyes! Whо is missing? Хто зник?
Діти : а
rabbit.
Close your
eyes! (діти заплющують очі), вчитель прибирає малюнок миші.
Вчитель: Open
your eyes! Whо is missing? Хто
зник ?
Діти : а mouse.
Close your
eyes! (діти заплющують очі), вчитель прибирає малюнок папуги.
Вчитель: Open
your eyes! Whо is missing? Хто
зник ?
Діти: а parrot.
Вчитель:
Розумнички, ви дуже добре запам’ятали слова. А зараз ми трішки відпочинемо.
Вчитель: Stand
up.
2.Фізкультхвилинка ( відео) https://youtu.be/dTc1dRKwFVE?t=8
Учні повторюють рухи за вчителем. Пісня «Clap, clap».
В) Робота біля
дошки. Закріплення вивченого матеріалу.
Вчитель викликає до дошки учнів. Покажіть кота, собаку
(вчитель називає слова англійською мовою). Учень показує відповідний малюнок.
Розфарбовуємо котика.
Вчитель роздає
малюнки з котиком. Діти розмальовують та
називають колір
англійською
мовою.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Вчитель: Що сподобалось на уроці? Чи було важко? Які слова запам’ятали?
Діти показують кольорові листи,
що сповіщають про засвоєння теми.
Зелений колір – все зрозуміло. Жовтий колір – не всі слова запам'ятав. Червоний колір – було важко.
Усі співають
пісню Goodbye.
Вступ
Мета роботи:
показати організацію освітнього процесу на уроках англійської мови в початкових
класах з використанням технологій дистанційного навчання в умовах Нової
української школи.
Завдання:
ü підвищувати мотивацію учнів до вивчення англійської мови;
ü показати ефективність використання
інформаційно-комунікаційних технології;
ü розвивати творчі здібності учнів;
ü формувати ключові компетентності;
ü розвивати мовленнєві, комунікативні навички та творчі
здібності учнів;
ü підтримувати психоемоційний стан здобувачів освіти.
Актуальність роботи
Сьогодні вивчення іноземної
мови є однією з важливих умов для успішної реалізації людини. Зараз перед
кожним учасником освітнього процесу з’явилися серйозні випробування, пов’язані
з оголошенням в Україні воєнного стану.
Викладання англійської мови в
початкових класах з використанням технологій дистанційного навчання в умовах
Нової української школи є великим випробуванням. Перед сучасним вчителем постає
завдання не тільки дати змогу учням отримувати знання, але й постійно підтримувати
позитивний психоемоційний настрій здобувачів освіти.
В умовах воєнного стану
важливо слідкувати за психологічним комфортом дітей під час навчання. Під час
онлайн уроків з учнями молодшого шкільного віку значущим є створення таких
умов, за яких діти змогли б абстрагуватися від подій, пов’язаних з війною.
Сучасного учня Нової
української школи потрібно зацікавити та спонукати до сприйняття навчального
матеріалу. Під час навчання потрібно використовувати такі методи, при яких
учень стає активним та має бажання працювати.
Для творчого розвитку особистості можна
використовувати такі дієві методи,
як урок-подорож, урок-казка, ляльковий або пальчиковий театр. Комунікативно-ігровий
метод навчання є одним з основних підходів до вивчення англійської мови.
Працюючи не перший рік у 1-4 класах НУШ,
я намагаюся підбирати учням цікаві методи та форми роботи, приділяючи увагу
тому, що до кожної дитини потрібен індивідуальній підхід. Особливо це важливо під
час зустрічей в режимі online
за допомогою Google Classroom.
На уроках англійської мови я
пропоную дітям здогадатися, яку тему ми будемо вивчати сьогодні. Для цього
показую в екрані роздруковані малюнки або фотографії, які допоможуть визначити
тему. Також цікавим є складання з перших літер малюнків назву теми. На уроках я
використовую такий елемент критичного мислення як «Асоціативний кущ». Діти
бачать на екрані монітора тему уроку. Їм потрібно назвати якомога більше слів,
які пов’язані з темою. (Додаток 1).
На своїх уроках я
використовую тематичні мультимедійні
презентації як один із засобів інформаційно-комунікаційних технології (ІКТ).
Яскраві малюнки з підписом англійською мовою та аудіо супроводом допомагають
учням краще запам’ятати
навчальний матеріал. На кожному уроці ми з дітьми співаємо англійські пісні та виконуємо руханки. Наприклад, вивчаючи будову тіла людини та тварини діти з
радістю виконують «Head Shoulders Knees & Toes» (https://youtu.be/WX8HmogNyCY?t=1). Під час знайомства з днями тижня англійською мовою ми
співаємо пісню «Days of the week» (https://youtu.be/G65AU1Q4qI0?t=6).
Пісня «АВС» (https://youtu.be/hq3yfQnllfQ?t=5) допомагає учням запам'ятати не тільки літери
англійського алфавіту, але й слова, які на ці літери починаються. Пісня «Hello! How are you?» (https://youtu.be/tVlcKp3bWH8?t=4) допомагає учням відповісти на питання «Як у тебе
справи?». (Додаток 2).
Вважаю дієвим також
використання наочності. На кожну
тему я використовую картки-малюнки або фото (Додаток 3).
Під час вивчення англійської
мови в початкових класах НУШ з використанням технологій дистанційного навчання
доцільним вважаю використання відео та
аудіо матеріалів. Саме фрагменти відео та звукозаписів допомагають
спонукати до дії як зорові, так і слухові центри дітей, що своєю чергою,
впливають на швидке засвоєння та запам’ятовування навчального матеріалу. Крім
цього, сам урок стає цікавішим, що підвищує рівень мотивації вивчення
англійської мови.
Метод міні-проекту допомагає учневі висловити власні думки, запам’ятати
нові лексичні одиниці, а також використати свої творчі здібності. Діти з
радістю малюють тематичні малюнки, підписують їх та використовують свої роботи
під час монологічного та діалогічного мовлення (Додатки 4-9).
Окрім youtu.be
у своїй роботі я також використовую сайти wordwall.net
(флешкарти) та learningapps.org. На цих
платформах можна перевірити та закріпити вже набуті знання з вивченої теми
(Додаток 10).
На кожному уроці пропоную дітям перегляд презентації PowerPoint. По-перше, слайди, які
містять малюнки та слова англійською мовою краще запам’ятовуються. По-друге, яскраві та цікаві картинки
допомагають зосередити увагу кожного учня. Наприклад, під час вивчення теми
«Харчування. Овочі та фрукти» дітям дуже подобається брати участь у
приготовленні віртуального салату. Учні по черзі називають один з необхідних
інгредієнтів, які я додаю потім до тарілки. (Додаток 11).
Однією з лексичних вправ на закріплення вивченого
матеріалу є гра «Покажи предмет». Я
називаю англійською мовою слово, наприклад, a pencil, а учні показують його в
екрані. Можна також попросити дітей в екрані показати відомий
предмет, що є у них під рукою, певного кольору та назвати його. Під час
синхронного навчання вивчаючи тему «Іграшки» учні показуючи в екрані улюблену
іграшку, можуть розповісти про неї.
Якщо говорити про форми реалізації
інтерактивних методів, які я використовую під час проведення уроків, то ще
потрібно виділити такі ігри та завдання, як «Відгадай загадку», «Виправ
помилки», «Заповни пропуски».
Як приклад, можна загадати дітям просту
загадку про тварину, їжу, іграшку і т.д.
Answer
the riddle:
Clean,
but not water,
White,
but not snow,
Sweet,
but not ice-cream,
What
is it?
Answer: Sugar (pupil answers orally)
Метод
«Виправ помилки» можна використати під час асинхронного навчання учнів
початкової школи як в усній, так і в письмовій формі. Наприклад, можна написати
на екрані слова з помилками та попросити учнів виправити помилки. Приклад:
Correct mistakes where
necessary:
Вuk, pitsa, foto, door.
Answer: book, pizza, photo, door.
Метод
заповнення пропусків у тексті можна використати під час перевірки рівня
запам'ятовування вивчених слів. Приклад для 2 класу:
Fill in the text:
This is Kate. She is little. She is
____. Kate has got a cat. It is a big _____. This is Vicky.
She is little, too. She is _____. She has got a ______. It’s a nice chick. This
is Jack. He isn’t little. He is big. He is _______. He has got a ________. It
is a funny little kitten.
Answers: five, cat, four, chick, ten, kitten.
На своїх уроках у 1-4 класах я пропоную дітям
таку вправу, як «Знайти зайве слово».
Таке завдання допомагає мені зрозуміти які слова діти запам’тали, а які ні. Наприклад,
під час вивчення теми «Тварини» (2 клас) я показую на екрані монітору рядки зі
словами: a lion, an elephant, a pen, a tiger, a rabbit. Учні називають зайве
слово a pen та пояснюють, що це не
тварина, а шкільний предмет. Перевірити знання слів та їх переклад можна за
допомогою вправи «З’єднай слово з
перекладом». Це завдання можна запропонувати учням як у письмовому, так і в
усному форматі. На екрані монітору я показую дітям два стовпчики слів. У
першому стовпці надруковані слова англійською мовою, а у другому – їх переклад
на українську мову. Наприклад, під час вивчення емоцій:
1. happy a) сумний
2. sad
в) голодний
3. hungry с) щасливий
Відповідь: 1 с; 2 а; 3 в.
Уроки у синхронному форматі проводяться у рамках здорової
психологічної атмосфери. Школярі, настроєні позитивно, не бояться показати свої
знання, уміння та навички.
Під час уроків англійської мови я
використовую такі елементи формувального оцінювання, як відповідь хором,
самооцінювання («Світлофор») та правда/неправда. Наприклад, у всіх учнів на
кожному уроці є три кольорові олівці. Якщо урок був цікавий, навчальний
матеріал легкий та зрозумілий, то учні показують в екрані монітора зелений
олівець. Коли дитина вважає, що запам’ятала не все під час уроку та потребує повторення деяких
слів, то олівець буде жовтого кольору. Якщо учневі було дуже важко зрозуміти
про що говорить вчитель та виникли труднощі із запам’ятовуванням навчального матеріалу – в такому випадку
дитина показує червоний колір. Більшість учнів працюють активно і з гарним
настроєм, тому в кінці уроку можна побачити усміхнені обличчя дітей, котрі
тримають олівці зеленого кольору. Звичайно є і ті, хто підіймає догори шкільне
приладдя жовтого кольору. Таких здобувачів освіти не дуже багато, але вони є.
Побачивши відповідні кольори, я намагаюся з’ясувати в яких моментах виникли труднощі, що було не
зрозумілим.
Висновки
В умовах сьогодення сучасному вчителю
необхідно не тільки навчати учнів, але й підтримувати їх емоційний настрій. Під
час дистанційного навчання потрібно використовувати цікаві методи роботи з
дітьми, які б сприяли кращому запам’ятовуванню навчального матеріалу та
спонукали до активної діяльності під час вивчення англійської мови. Тому,
доцільним є використання наочності, мультимедійних презентацій, відео та аудіо
матеріалів, а також проведення уроку-казки або подорожі.
Використання різноманітних ігор на уроках англійської мови розвивають в учнів увагу, пам'ять та мислення. Не треба забувати і про використання додаткових ресурсів для перевірки та закріплення знань. Тут у нагоді стають сайти wordwall.net та youtu.be та learningapps.org.
Список використаних джерел
1.
Дія та взаємодія – важливі складники дистанційного
навчання у початковій школі https://tinyurl.com/ybhj8jqs.
2.
Інструктивно-методичні рекомендації про викладання
іноземної мови у 2022/2023 навчальному році.
3.
Карпюк К. Т. Нова українська школа: методика навчання
англійської мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах
компетентнісного підходу. – Тернопіль:
«Видавництво Астон», 2020. – 140
с.
4.
Карпюк К. Т. Нова
українська школа: методика навчання англійської мови у 3-4 класах закладів
загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу. –
Тернопіль: «Видавництво
Астон», 2020. – 144 с.
5.
Концепція Нової української школи.
6. Методичні рекомендації щодо організації освітнього
процесу в ЗЗСО в умовах дистанційного навчання у 2022/2023 навчальному році.
7.
Оцінювання: активності, які допомагають учням
продемонструвати те, що
вони знають https://tinyurl.com/y7fnqnek.
8.
Постанова Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р.
№ 688 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти».
Вітаю Вас !!! У Вас дуже багато досягнень!!!
ВідповістиВидалити